‹‹ Zpět na výpis epizod 12. prosince 2017

#006 – Klient ve tmě a zablokovaná kreditka

Jak by měla správně vypadat struktura oprávnění, aby jste předešli problémům.

Přihlaste se k odběru: iTunesPocket Casts | Tunein | StitcherRSS

Co se dozvíte:

  • Jaké chyby dělají agentury při práci s klientem a jak jím předejít
  • Jak přidělit práva agentuře nebo freelancerovi
  • Jak předejít problémům při zablokování kreditní karty

Odkazy na zdroje:

Použitá hudba:

 

Přepis podcastu:

Minule jsem mluvil o tom, jak si vybrat správce kampaní na Facebooku a dnes bych na to navázal – jak má vypadat struktura, aby jste předešli problémů ať již z pozice klienta nebo agentury.

=========

Včera se mě zrovna Zuzka na emailu ptala jak může navýšit počet reklamních účtů v jejím BM na více než 9, protože má více klientů – napsal jsem ji odpověď, ale tikal mi prst, abych ji nezačal poučovat, proč vedení reklamních účtů klientů pod jejím BM a její kartou není zrovna nejvýhodnější. Pro ni, ani pro klienta. Tak jsem se rozhodl o tom nakonec udělat podcast, protože tenhle problém se nebezpečně často opakuje.

Nesoudím a nedivím se tomu. Ovládání by mělo být tak logické, aby jej pochopil každý bez podcastu Lorincze, ale bohužel tomu tak není.

Mimochodem o navýšení počtu účtů musíte požádat podporu FB, neexistuje tam žádné tlačítko. Avšak pokud máte dobrou platební morálku, tak by to je otázka několika dní a počet vám navýší.

=========

Řekněme, že máte agenturu o 3 lidech, která poskytujte služby spojené se správou reklamy na Facebooku pro jiné společnosti. Klasika.

Jak by to tedy rozhodně nemělo vypadat?

Rozhodně byste neměli zakládat pro každého klienta nový reklamní účet ve svém BM a vyžádat si jen přístup k jeho stránce. A pak přefakturovávat útratu a fee za vlastní práci.
Nedej bože mít více klientů v jednom re klamním účtu.

Pokud takových účtů budete mít několik a všechny budou napojeny na stejnou platební kartu, tak v případě, že vám jeden z účtů FB z jakéhokoliv důvodu zablokuje, a vůbec to nemusí být vaše chyba, tak se často se stává, že zablokuje i platební kartu spojenou s daným účtem. No a pokud na stejnou kartu máte napojené i jiné účty, tak nezaplatíte kredit u jiných zákazníků, a pozastaví se všechny reklamy. No a věřte mi, že z toho nebude nadšený, když se tak stane uprostřed nějaké dobře rozjeté kampaně.

A nemusí dojít ani k zablokování od FB. Už několikrát se nám stalo, že banka zablokovala z důvodu ochrany platební kartu klienta a většinou to vyřeší návštěva nebo hovor v bance, ale co když je pátek večer. 3 dny v háji.

==========

No a jak je na tom klient? Ten je ve tmě. Nejen, že nemůže nahlédnout do reklamního účtu, co že tam vlastně děláte. I když chápu, že někdy je z toho vznikají zbytečné dotazy, protože FB přeci rozumí každý, tak proč by vám do toho nekecal, že. Asi by se taky nedíval do míchačky zedníkovi, z čeho že míchá tu maltu…

Ale hlavně může za pár měsíců nebo let nastat případ, kdy se klient rozhodne, že si najde někoho na správu inHouse, protože se mu to již vyplatí, nebo vás vymění za jinou agenturu.
No a co s účtem – ten totiž nelze převést pod jiný byznys manažer.

Příjde o vše.

Veškeré publika, statistiky kampaní a hlavně historii účtu, kterou pracně budoval. Může začít odznova. To už působí skoro jako rukojmí v rukou agentur. Bohuže se najdou i takové agentury, které si vyfakturují 30 000 Kč s tím, že 20 000 Kč dali do reklamy a 10 000 Kč platí klient za správu, avšak ve skutečnosti je to naopak, což klient nemá šanci vysledovat.

Pokud jste v roli klienta a tento stav vám připomíná vaši realitu, tak doporučuji ihned sjednat s agenturou nápravu. Pošlete jim odkaz na můj podcast a ať urychleně uvedou věci do pořádku. Je to vaše podnikání, váš reklamní účet, který s vámi může být dalších 10 let. Není možné, aby pokaždé, když změníte správce se začal účet budovat odznova.

Ať vám urychleně založí reklamní účet, dočasně nasdílí publika ze stávajícího, které využívají pro cílení, než se nasbírají nová a vloží váš nový Facebook pixel na web.

Pokud jste v roli klienta, tak nevěšte hlavu, není to vaše chyba. Takhle profesionálové nemůžou podnikat, proto si jste si je najali – oni by měli vědět, co dělají, proto jim za to platíte.

===========

Často se také setkávám s tím, že freelancer nebo zaměstnanci agentury jsou jako zaměstnanci uvedení přímo v BM účtu klienta. To již není vyložene špatně a obzvlášť v začátcích, pokud vám BM nastavují od začátku, tak je to nezbytné, avšak i to není zcela ideální. Může se stát, že jeho osobní profil bude zablokován a někdy se tím zablokuje přístup do BM i pro ostatní spolupracovník – i s tím již jsem se setkal. I když jednou z avizovaných výhod BM je jeho oddělení od osobního profilu, tak tomu tak ve výsledku není, protože bez osobního účtu na FB se do BM nepřihlásíte.

No je v tom bordel. Jak by to tedy mělo být správně?

============

Pokud začínáte pracovat s novým klientem, tak je potřeba ověřit, zda má vlastní BM. Pokud nikoliv, řekněte mu, ať si jej založí. Většinou se na 15 minut s klientem spojím přes Skype, on mi sdílí obrazovku a já mu klik za klikem říkám, na co kliknout.

Měl by si založit BM, vytvořit nový převést existující osobní reklamní účet pod nový BM, Přiřadit Facebook stránku, tak aby byl jejím vlastníkem BM, nikoliv soukromá osoba a přidělit partnerská práva vašemu BM ke všemu, co potřebujete – reklamní účet, pixel, katalog, stránka. Déle než 15 či 20 minut to opravdu nezabere. A máte hotovo. Pak již jen přiřadíte potřebná práva spolupracovníkům ve vašem BM.

A pokud se jako klient rozhodnete ukončit kdykoliv spolupráci, prostě je po domluvě odstřihnete jako dítě od pupeční šňúry. Zůstane vám veškerá historie, publika, statistiky a vše bude připraveno pro nové orly, kteří se vám vrhnou na optimalizaci.

================

A to je dnes vše. Ja věřím, že je vše jasné a pokud nikoliv, tak mi napiště na email david@modrakrev.cz váš dotaz a já na všechny osobně odpovím. Zuzka mi ještě v emailu psala, ať napíšu cenu za dotaz – asi jako kolik si za odpověď účtuji. Nejsem právník, jsem tu pro vás – ptejte se, pište mi. Rád a zdarma vám odpovím, pokud to bude v mých silách. A pokud to bude něco složitého, co bych musel nasimulovat na vašem účtě nebo s tím strávil déle než 15 minut, tak se pak individuálně můžeme domluvit na nějakém tom bakšišu.

Užívejte svátků, já je trávím po 2 letech zase na Koh Lantě v Thajsku , vytáhněte ještě poslední objednávky z reklam, a po vánocích se ozvu s dalším dílem podcastu Modrá krev.

Krásný modrý den

David Lörincz
Specialista na výkonnostní Facebook reklamu, majitel dvou certifikací od Facebooku a zakladatel portálu Modrá krev. Žije tam, kde je zrovna teplo. Aktuálně v Thajsku.