‹‹ Zpět na výpis článků 27. března 2018

9 automatizovaných pravidel, díky kterým pracuješ i ve spánku

Jednu z nejlepších funkcí ve Správci Reklam zavedl Facebook již v roce 2016. Do dnešního dne ji však přehlíží většina inzerentů. Přitom jde o pomůcku, která šetří nám i našim klientům dva zásadní zdroje – čas a peníze.

Přestože Automatizovaná pravidla schovávají obrovský potenciál v rámci optimalizace, škálování a testování, zůstávají dosud mimo hledáček marketérů.

Pokud ignoruješ Automatizovaná pravidla, je to vlastně totéž, jako kdyby ti někdo nabídl 2 hodiny času týdně, které bys mohli věnovat například dodatečnému testování a optimalizování nových kampaní a vy byste odmítli.

Asi souhlasíš, že tohle je nabídka, která se neodmítá.

O čem jsou Automatizovaná pravidla?

V podstatě jsou Automatizovaná pravidla prodlouženou rukou marketéra.

Každý z nás má nějaký systém práce, pomocí kterého se stará o své klienty. Automatizovaná pravidla ti pomohou při automatizaci celého tvého systému, ať je jakýkoliv, a tak ti dají možnost prozkoumat něco nového, a ty se už nebudeš muset zdržovat ve stejném procesu.

Vytvoření Automatizovaných pravidel je vlastně velmi jednoduchý proces.

Na začátku si ve Správci reklam zvol možnost Vytvořit Pravidlo.

Následně si můžeš vybrat hned z několika proměnných. Na základě vybraných údajů vlastně nadiktuješ Správci reklam, jak se má zachovat v konkrétní situaci.

Postupně si při tvorbě Automatizovaného pravidla vybíráš z těchto údajů.

Aplikovat pravidlo na:

  • 1 kampaň
  • Aktivní sadu reklam v 1 kampani
  • Aktivní reklamy v 1 kampani
  • Všechny aktivní kampaně
  • Všechny aktivní sady reklam
  • Všechny aktivní reklamy

Akce:

  • Vypnout kampaň
  • Zapnout kampaň
  • Jen poslat upozornění

Můžete také zvolit úpravu rozpočtu:

  • Zvýšit denní rozpočet o
  • Snížit denní rozpočet o
  • Zvýšit dlouhodobý rozpočet o
  • Snížit dlouhodobý rozpočet o

Upravit ručně zadávanou nabídku:

  • Zvýšit nabídku o
  • Snížit nabídku o

Podmínky, které musí vybrané kampaně/sady/reklamy splňovat, aby se dané pravidlo automaticky spustilo:

Četnost (v jakých intervalech se má pravidlo spouštět):

  • Na výběr máte z konkrétních dní a hodin, které si můžete plnohodnotně přizpůsobit

Upozornění (jak vás má Facebook upozornit, když se spustí pravidlo):

  • Upozorněním na Facebooku
  • E-mailem

Odběratel (lidé, kteří mají oprávnění přijímat dané pravidlo)

Název pravidla

Celý proces vytváření Automatizovaného pravidla může vypadat takto.

Automatizovaná pravidla navíc můžeš spravovat a vytvářet i v samostatné sekci.

Už víš, proč využívat pravidla a jak si je nastavit. Nyní je čas na akci.

Best of Automatizovaných pravidel

Pokud se Automatizované pravidlo naplní, většinou nastávají tři jednoduché případy, které si můžeš nastavit a upravit podle tvé strategie:

  • Dostaneš upozornění, že se pravidlo naplnilo a na základě toho dále upravuješ kampaň
  • Pravidlo se naplnilo a kampaň se podle tebou zvoleného nastavení škáluje (např. se navyšuje denní/dlouhodobý rozpočet)
  • Pravidlo se naplnilo a kampaň se podle tebou zvolených nastavení pozastavuje nebo upravuje (např. se snižuje ručně upravené CPC)

Všechny tyto situace přitom zahrnují hned několik pravidel, které ti usnadní život.

Tato pravidla si určitě nastav na upozornění.

1. Kontrola frekvence

Hodně se debatuje o tom, jak často by mělo publikum vidět reklamy. Určitě není možné říci, jaká je univerzální frekvence pro každé cílení, ale co se s jistotou dá říci je, že když stoupá frekvence, stoupá také CPC, a klesá CTR.

Toto pravidlo ti s tím pomůže:

2. Kontrola ceny za výsledek (Cost-Per-Result)

Každou kampaň by si měl spouštět s určitou výší ceny, kterou si ochoten platit za získávání konkrétního výsledku (např. nákupu, vidění, vložení do košíku aj.).

Místo toho, aby si neustále cenu kontroloval, je mnohem efektivnější nastavit automatický cenový strop za výsledek, a v případě, že se této ceny dosáhne, pak dostaneš upozornění. Pravidlo nastavíš následovně.

3. Kontrola celkového dlouhodobého rozpočtu

Většina inzerentů používá denní rozpočet pro lepší kontrolu spendu. Práce s denním rozpočtem je určitě pohodlnější, ale jen dokud se nevymkne z kontroly celková investovaná částka.

Díky tomuto pravidlu zvolíš rozpočtový strop a dostaneš upozornění, jakmile ho daná reklama dosáhne.

Nyní už si můžeš říct, že budeš v pozoru vždy, když to ve tvém Business Manageru vře.

Jaká pravidla však použiješ v případě, že se kampani daří a ty z ní chceš vytěžit ještě více? Toto jsou naše tipy.

4. Zvýšení rozpočtu

Když se kampani daří, je normální, že začneš zvažovat navýšení rozpočtu. S pravidly to však nemusíš dělat ručně.

Toto pravidlo automaticky navýší rozpočet kampaně o 20 %, pokud se cena za výsledek dostane pod 25 KČ při zachování denního rozpočtu pod 450 KČ.

Při nastavování četnosti pravidla doporučujeme ponechat čas na půlnoc (Facebook tento časový údaj ukazuje jako 12:00), protože díky tomu se optimalizuje daný rozpočet na celý následující den.

5. Zvýšení rozpočtu při určitém počtu nákupních konverzí

Pokud vlastníš e-shop, nebo je majitel e-shopu tvým klientem, tak víš, že některé kampaně dokáží překvapivě rychle dosáhnout skvělých výsledků.

Aby si mohl okamžitě zareagovat na takovou kampaň, vytvoř si pravidlo, které automaticky navýší rozpočet při jistém počtu nákupů za poslední 3 dny. (Určitě neuděláš chybu, pokud zvolíš i 7denní okno, zejména v úvodu kampaně).

6. Opětovné spuštění reklamní sady

Určitě si zažil situaci, kdy si zastavil sadu, která sice vypadala, že nedosahuje výsledků, ale hodinu po zastavení se metriky této sady zlepšily kvůli pozdním konverzím.

Pokud máš spuštěných několik desítek takových reklamních sad, jen těžko budeš mít přehled o všech. Nastav si tedy pravidlo, které zapne reklamní sadu při ceně/výsledku (např. nákup) a při jistém počtu konverzí za daný den.

Co ale uděláš ve chvíli, kdy právě probíhá velké testování a ty se potřebuješ vyznat v úspěšnosti všech reklamních kampaní a postupně oddělovat zrno od plevele? Jednoduchá odpověď – použij Automatická pravidla na to, aby si dal stop takovým reklamám, které nedosáhnou požadované výkonnosti.

7. Zastavení reklamní sady bez konverzí

Nejrychleji odhalíš nefungující reklamní sadu tak, že si do ní investovali již značnou část rozpočtu a stále nepřinesla téměř žádné výsledky. To je první krok k odstranění sad, které ve svém Správci Reklam nechceš.

Nastav si tedy Automatizované pravidlo, které vypne reklamní sadu při dosažení jistého rozpočtu, ale při nulových konverzích.

8. Zastavení reklamní sady s drahými konverzemi

Další typický znak sady, které se chceš vyhnout, je sada s drahými konverzemi.

Vytvoř si tedy pravidlo, které se aplikuje pro sady, které dosáhnou jisté výše vyčerpaného spendu a vykazují drahé konverze.

9. Zastavení reklamní sady bez dosahu

Typickým problémem, který můžeš zažívat zejména při testování velkého počtu kampaní, je nízký dosah jednotlivých reklamních sad. Sady, které v úvodních 48 hodinách nedosáhnou alespoň jistého počtu zobrazení, se jen málokdy vzpamatují. Do té doby ale mohou celkově přečerpat nemalou část rozpočtu. A také tě okrádají o čas.

Zabráníš tomu tak, že díky automatizovanému pravidlu zastavíš všechny reklamy, které v rozmezí 48 hodin od spuštění budou mít jen velmi malý dosah. Nezapomínej, že dosah ovlivňuje i rozpočet, vždy tedy stanovuj výšku dosahu v kontextu s rozpočtem.

Šéfuj Správci Reklam pevnou rukou

Díky Automatizovaným pravidlům máš skutečnou kontrolu nad tím, co se děje s tvými kampaněmi. A zejména můžeš i bez plné pozornosti škálovat, optimalizovat a zastavovat ty kampaně, které si to zaslouží. To vše na základě tvých podmínek.

Teď už asi tušíš, že pokud si ignoroval pravidla, dělal si chybu. To ale nevadí, protože už ovládáš několik základních postupů, které můžeš aplikovat ještě dnes a ušetří ti několik desítek minut týdně.

Pravidla si můžeš plně přizpůsobit systému tvé práce. Volný čas, který díky nim získáš, využij rozumně :).

Maxim Dužek
Pracujem ako copywriter a výkonnostný marketér. Cez deň veľa píšem a klikám. Vo voľnom čase zase rád športujem a pomáham začínajúcim podnikateľom.