‹‹ Zpět na výpis článků 15. května 2017

Co mě naučila válka ve Vietnamu o Facebook reklamě

Naučím tě, jak udělat kobercový nálet. Reklamu, před kterou není úniku. Reklamu uvidí lidé i 20x za den a tebe to bude stát jen pár korun.

Chceš, aby lidé s tvou reklamou vstávali, prožili den i usínali. Aby reklamu viděli i 20x denně a ty si zároveň na takové reklamě nezbankrotoval?

Tuhle strategii už používám několik let a vydělala mi již statisíce. A mnohem více mým klientům. Mluvím o ní na každém školení, ale v těch stovkách informací vždy tak trochu zanikne. Své speciální místo na slunci v podobě článku si jednoznačně zaslouží.

Říkám jí příznačně – Napalm.

Kdy použít strategii Napalm

Nejčastěji tuto strategii používám na úplném konci nákupního trychtýře, tedy po návštěvě prodejní stránky, objednávkového formuláře, nákupního košíku nebo kontaktní stránky. Ukazuje se tedy jen těm, kteří už tě znají, jsou seznámeni s produkty nebo službami a projevili o ně zájem.

Většinou se jim zobrazuje po dobu maximálně 5 dní. Při dělším období už by mohla být tato strategie naopak škodlivá a otravná. Na kampaň pak vůbec namusíš šahat, protože neustále sbírá nové uživatele a ti staří po pár dnech z publika zase vypadnou.

Publikum, na které cílíš je velmi malé. Zpravidla několik desítek, stovek, maximálně jednotek tisíc uživatelů. Avšak těch nejdůležitějších. Těch, kteří už mají pootevřenou peněženku.

Strategii výjimečně používám také při akvizici pro lead magnety nebo články, používám-li ultra úzké cílení na specifickou skupinu uživatelů.

Zasáhni je tam, kde to nejméně čekají

Umístění reklamy v hlavním kanále příspěvků funguje vždy nejlépe. Tedy až na příklady, kdy tomu tak není.

Jako je ten náš. V této strategii totiž využijeme pravého panelu na počítači. Facebook o něm ve svých strategiích prakticky nemluví, ale to neznamená, že nefunguje. Na maximum totiž využijeme několika výhod tohoto umístění.

1000 zobrazení reklamy za 15Kč

Reklamu v pravém panelu nemůžeš okomentovat, lajkovat ani sdílet. Míra prokliku je zde kolem 0,150%, videa se nespouští automaticky a počet znaků je velmi omezený. Díky tomu inzerenti buď volí automatické umístění a Facebook reklamu raději zobrazí v kanále příspěvků a nebo inzerenti pravý panel úplně vypínají.

CPM, tedy cena, kterou zaplatíte, aby se vaše reklama zobrazila 1000x padá až na 15 Kč i méně, což je 10x méně než v hlavním kanále příspěvků.

Tvou reklamu uvidí 20x denně

Mají ji stále na očích. Kdykoliv na počítači spustí Facebook. Vidí ji zkrátka pořád. V pravém panelu tě Facebook nijak neomezuje.

Maximální frekvence, jakou se může tvá reklama zobrazit uživateli je v případě hlavního kanálu příspěvků omezená Facebookem na 2x denně, respektive 4x denně pokud je uživatel zároveň fanouškem tvé stránky.

Vysoké ROI

Divili by ses, kolik lidí s tvou nabídkou na webu příjde do styku v autobuse, při čekání na kafe nebo na toaletě. A tam jen těžko dokončí, co začali. Tedy myslím objednávku :). Skvěle v kreativě reklamy funguje výzva k akci spojená s urgencí na ukončení akce. Poslední den akce, jen dnes, do půlnoci apod.

Připomínáš se tak dlouho, až se nakonec rozhoupou a zakoupí. Často neuskutečněný nákup totiž neznamená, že o zboží nemají zájem, ale třeba jen nemají po ruce kreditní kartu, nebo chtějí objednat doma v klidu.

Jak nastavit tvou Napalm strategii

Projdeme si jednotlivé kroky, aby si tuto strategii ještě dnes mohli nasadit a vyzkoušet, jak ti funguje.

1. Vytvoř novou kampaň

Při výběru cíle kampaně můžeš vybrat optimalizaci na zvýšení návštěvnosti nebo konverze. V tomto případě je to úplně jedno, protože algoritmu Facebooku, který zajišťuje doručování nebudeme využívat.

2. Nastav cílení

Zde využij vlastního publika z návštěvníků prodejní stránky a vyluč ty, kteří již danou akci dokončili. Nesnaž se na ně cílit 30 dní, to už by si byl vážně otravnýDoporučuji maximálně 5-7 dní.

3. Vyber pozici zobrazení reklamy

Vyber umístění v pravém panelu jen na počítači. Vypni všechny ostatní pozice, které ti Facebook nabízí a nech jen zobrazení v pravém panelu.

4. Změň optimalizaci na zobrazení a nastav manuální bid

Nastavíš-li manuální bid na 300 Kč, zajistíš tak, že tvá reklama vyhraje skoro každou aukci v reklamním systému nehledě na její míru prokliku a zároveň se Facebook nebude nijak snažit optimalizovat doručování jen na lidi, které jsou podle něj relevantnější vzhledem k cílům kampaně.  Na základě cílení totiž víš, že tito lidé už zájem projevili a jsou pro tebe maximálně důležití.

Samotný rozpočet neomezuji a Facebooku dávám volnou ruku, aby maximalizoval počet zobrazení. Dávám tam i 1000 Kč denně. Zpravidla se neutratí více než 100 Kč.

5. Vytvoř kreativu a vystřel reklamu do světa

Nyní už jen vytvoř, jak má reklama vypadat. Mysli na to, že uživatel tvou nabídku již zná. Netřeba se znova prodávat. Stačí se připomenout. Nezapomeň zapnout sledování konverzí, ať víš, jak ti reklama funguje.

Pro sledování úspěšnosti doporučuji použít atribuční model 1 den po zhlédnutí, 1 den po kliku, protože jsme na úplném konci prodejního trychtýře.

Zaujala tě tato strategie?

O cílení a optimalizaci  kampaní na Facebooku se můžeš naučit na online workshopu. Podobných strategií ti představím několik.

Zjistíš, jak vlastně cílení na Facebooku funguje, jaké máš možnosti a jak je využít ke zlepšení výsledků tvých kampaní a nastavení strategie.

David Lörincz
Specialista na výkonnostní Facebook reklamu, majitel dvou certifikací od Facebooku a zakladatel portálu Modrá krev. Žije tam, kde je zrovna teplo. Aktuálně v Thajsku.