‹‹ Zpět na výpis článků 15. května 2017

Co mě naučila válka ve Vietnamu o Facebook reklamě

Naučím vás, jak udělat kobercový nálet. Reklamu, před kterou není úniku. Reklamu uvidí lidé i 20x za den a vás to bude stát jen pár korun.

Chcete, aby lidé s vaší reklamou vstávali, prožili den i usínali. Aby reklamu viděli i 20x denně a vy jste zároveň na takové reklamě nezbankrotovali?

Tuhle strategii už používám několik let a vydělala mi již statisíce. A mnohem více mým klientům. Mluvím o ní na každém školení, ale v těch stovkách informací vždy tak trochu zanikne. Své speciální místo na slunci v podobě článku si jednoznačně zaslouží.

Říkám jí příznačně – Napalm.

Kdy použít strategii Napalm

Nejčastěji tuto strategii používám na úplném konci nákupního trychtýře, tedy po návštěvě prodejní stránky, objednávkového formuláře, nákupního košíku nebo kontaktní stránky. Ukazuje se tedy jen těm, kteří už vás znají, jsou seznámeni s produkty nebo službami a projevili o ně zájem.

Většinou se jim zobrazuje po dobu maximálně 5 dní. Při dělším období už by mohla být tato strategie naopak škodlivá a otravná. Na kampaň pak vůbec nemusíte šahat, protože neustále sbírá nové uživatele a ti staří po pár dnech z publika zase vypadnou.

Publikum, na které cílíte je velmi malé. Zpravidla několik desítek, stovek, maximálně jednotek tisíc uživatelů. Avšak těch nejdůležitějších. Těch, kteří už mají pootevřenou peněženku.

Strategii výjimečně používám také při akvizici pro lead magnety nebo články, používám-li ultra úzké cílení na specifickou skupinu uživatelů.

Zasáhněte je tam, kde to nejméně čekají

Umístění reklamy v hlavním kanále příspěvků funguje vždy nejlépe. Tedy až na příklady, kdy tomu tak není.

Jako je ten náš. V této strategii totiž využijeme pravého panelu na počítači. Facebook o něm ve svých strategiích prakticky nemluví, ale to neznamená, že nefunguje. Na maximum totiž využijeme několika výhod tohoto umístění.

1000 zobrazení reklamy za 15Kč

Reklamu v pravém panelu nemůžete okomentovat, lajkovat ani sdílet. Míra prokliku je zde kolem 0,150%, videa se nespouští automaticky a počet znaků je velmi omezený. Díky tomu inzerenti buď volí automatické umístění a Facebook reklamu raději zobrazí v kanále příspěvků a nebo inzerenti pravý panel úplně vypínají.

CPM, tedy cena, kterou zaplatíte, aby se vaše reklama zobrazila 1000x padá až na 15 Kč i méně, což je 10x méně než v hlavním kanále příspěvků.

Vaši reklamu uvidí 20x denně

Mají ji stále na očích. Kdykoliv na počítači spustí Facebook. Vidí ji zkrátka pořád. V pravém panelu vás Facebook nijak neomezuje.

Maximální frekvence, jakou se může vaše reklama zobrazit uživateli je v případě hlavního kanálu příspěvků omezená Facebookem na 2x denně, respektive 4x denně pokud je uživatel zároveň fanouškem vaší stránky.

Vysoké ROI

Divili by jste se, kolik lidí s vaší nabídkou na webu příjde do styku v autobuse, při čekání na kafe nebo na toaletě. A tam jen těžko dokončí, co začali. Tedy myslím objednávku :). Skvěle v kreativě reklamy funguje výzva k akci spojená s urgencí na ukončení akce. Poslední den akce, jen dnes, do půlnoci apod.

Připomínáte se tak dlouho, až se nakonec rozhoupou a zakoupí. Často neuskutečněný nákup totiž neznamená, že o zboží nemají zájem, ale třeba jen nemají po ruce kreditní kartu, nebo chtějí objednat doma v klidu.

Jak nastavit vaši Napalm strategii

Projdeme si jednotlivé kroky, abyste tuto strategii ještě dnes mohli nasadit a vyzkoušet, jak vám funguje.

1. Vytvořte novou kampaň

Při výběru cíle kampaně můžete vybrat optimalizaci na zvýšení návštěvnosti nebo konverze. V tomto případě je to úplně jedno, protože algoritmu Facebooku, který zajišťuje doručování nebudeme využívat.

2. Nastavte cílení

Zde využijte vlastního publika z návštěvníků prodejní stránky a vylučte ty, kteří již danou akci dokončili. Nesnažte se na ně cílit 30 dní, to už byste vážně byli otravní. Doporučuji maximálně 5-7 dní.

3. Vyberte pozici zobrazení reklamy

Vyberte umístění v pravém panelu jen na počítači. Vypněte všechny ostatní pozice, které vám Facebook nabízí a nechte jen zobrazení v pravém panelu.

4. Změňte optimalizaci na zobrazení a nastavte manuální bid

Nastavíte-li manuální bid na 300 Kč, tak zajistíte, že se vaše reklama vyhraje skoro každou aukci v reklamním systému nehledě na její míru prokliku a zároveň se Facebook nebude nijak snažit optimalizovat doručování jen na lidi, které jsou podle něj relevantnější vzhledem k cílům kampaně.  Na základě cílení totiž víte, že tito lidé už zájem projevili a jsou pro vás maximálně důležití.

Samotný rozpočet neomezuji a Facebooku dávám volnou ruku, aby maximalizoval počet zobrazení. Dávám tam i 1000 Kč denně. Zpravidla se neutratí více než 100 Kč.

5. Vytvořte kreativu a vystřelte reklamu do světa

Nyní už jen vytvořte, jak má reklama vypadat. Myslete na to, že uživatel vaši nabídku již zná. Netřeba se znova prodávat. Stačí se připomenout. Nezapomeňte zapnout sledování konverzí, ať víte, jak vám reklama funguje.

Pro sledování úspěšnosti doporučuji použít atribuční model 1 den po zhlédnutí, 1 den po kliku, protože jsme na úplném konci prodejního trychtýře.

Zaujala vás tato strategie?

O cílení a optimalizaci  kampaní na Facebooku se můžete naučit na online workshopu, Podobných strategií vám představím několik.

Zjistíte, jak vlastně cílení na Facebooku funguje, jaké máte možnosti a jak jich využít ke zlepšení výsledků vašich kampaní a nastavení strategie.

David Lörincz
Specialista na Facebook reklamu, majitel 2 certifikací od Facebooku a zakladatel portálu Modrá krev. Žije tam, kde je zrovna teplo. Aktuálně na Bali.