‹‹ Zpět na výpis článků 24. listopadu 2017

Jak vytřískat z vánočních kampaní maximum

Už je to tu zas. Čas vyždímat z lidí jejich úspory. Přepnout kampaně na Facebooku do módu ALL IN.

Brzy budou Vánoce.

Ti šťastnější pod stromkem najdou nový iPhone, ale většina se spokojí s novou sadou hrnců, ponožkami a poukázkou na thajskou masáž bez šťastného konce. Někteří si na dárky i půjčí peníze, ale neboj – první splátku budou mít až po vánocích. Ach…

Konec moralizace. Chápu, že všichni nemůžeme žít ze 2 kufrů, jako já.

Ale řeknu ti, někdy se to ve mně bije. Na jednu stranu se nerad obklopuji věcmi a na druhou jsem markeťák a mám prodej v popisu práce. Možná proto v portfoliu mých klientů najdeš jen minimum prodejců zboží.

Ale chápu, že utrácení k ekonomice patří. Přichystal jsem pro tebe praktický akční návod na poslední kvartál tohoto roku. Snadno uchopitelné a aplikovatelné tipy pro zvýšení úspěšnosti vánočních kampaní.

Tipy jsem rozdělil do 4 částí:

  • Inventář
  • Cílení
  • Bidování
  • Optimalizace

Inventář

Pryč s popadanými stromy na cestě. Odstraň všechny překážky, které brání doručení reklam.

  • Použij optimalizaci rozpočtu na úrovni kampaně. Tím zvýšíš doručitelnost a snížíš cenu za výsledek.

  • Zvyš konverzní okno – může pomoci snížit cenu za konverzi a zvýšit jejich počet i při stejném rozpočtu.
  • Vyzkoušej akcelerované doručení – CPM může být sice dražší, ale pokud se jedná o nějakou časově omezenou akci, tak to můžeš dohnat vyšším obratem.
  • Spoj dohromady reklamní sady se stejným cílem v rámci trychtýře – Facebook lépe pracuje s většími publiky a díky většímu počtu konverzí v jedné sadě zlepšíš také účinnost optimalizace.
  • Přizpůsob kreativy pro jednotlivé umístění. Díky tomu už nemusíš mít zvlášť sadu pro Instagram a zvlášť pro Facebook.
  • Využij DCO (Dynamická optimalizace kreativ). Facebook bude automaticky testovat hned několik variant a spojovat uživatele s nejlepší možnou variantou

Cílení

Facebook nejlépe funguje, když cílíš na publikum minimálně 200 000 lidí. Obzvlášť v rámci akvizice často uvidíš lepší výsledky, i když publikum nebude úplně přesně zacílené.

  • Přidej a otestuj nové zájmy nebo využij možnosti rozšíření o další zájmy přímo od Facebooku.

 

  • Nezapomeň k získání informací využít nástroj Přehled okruhů uživatelů (Audience Insights).
  • Pro akvizici vytvoř publika podobná zákazníkům, kteří u tebe utratili nejvíce peněz.

 

 

  • Sniž přesah jednotlivých publik v rámci Ad setů. Přesah (overlap) publik si můžeš zkontrolovat díky nástroji pro vyhodnocení přesahu a následně vyloučit publika.

Bidování

Nejčastější chyba při nedoručování nebo pomalém doručování reklam je špatná práce s bidováním.

  • Automatický bid použij, pokud máš problém s doručením reklamy. Avšak ztrácíš možnost ovlivnit cenu za konverzi.

 

[optin-monster-shortcode id=”cxy3qgc0fmfqfhdunse9″]

 

  • Zvýš maximální bid – průměrná cena za konverzi je v rámci reportů většinou nižší než maximální bid. Zvaž tedy zvýšení bidu, pokud je průměrná cena za konverzi pod tobě očekávanou cenou.
  • Denní rozpočet nastav alespoň na 7-9x cenu bidu.

Optimalizace

Pokud prodejní kampaně necílíš na remarketingová publika, vždy použij optimalizaci na konverze. Facebook bude častěji reklamu ukazovat těm, u kterých vidí, že více nakupují.

  • Snaž se na jednom setu dosáhnout alespoň 50 konverzí za týden. Facebook nedávno toto pravidlo upravil z 15-25 konverzí.
  • Změň typ konverze směrem k výše v nákupním trychtýři, abys dosáhl výše zmíněného minimálního počtu. Zpravidla se jedná o změnu optimalizace na Add To Cart nebo ViewContent.
  • Optimalizuj na Zobrazení cílové stránky namísto Kliknutí na odkaz. Díky tomu zajistíš snížení procenta lidí, kteří sice kliknou na odkaz, ale na stránky se nedostanou. To se stává obzvlášť na mobilním telefonu.

 

  • Pokud máš málo konverzí, využij hybridní optimalizace, tedy optimalizace na prokliky na web, dokud nebude mít Facebook dostatek informací na optimalizaci na konverze.

 

 

  • Vyzkoušej optimalizaci na Hodnotu ROAS, tedy vyšší návratnost investice. Facebook bude doručování reklamy optimalizovat tak, abys dosáhl co největšího ROAS.

Plnou parou vpřed

Žádný z tipů ti samozřejmě nezaručí milióny, ale otestovat by si je určitě mohl. Některé z funkcí ještě bohužel nemusí být přístupné v tvém reklamním účtu. Pak ti nezbyde nic jiného, než čekat.

Teď musíš jet naplno.

Přeji ti mnoho úspěchů v tvých kampaních.

David Lörincz
Specialista na výkonnostní Facebook reklamu, majitel dvou certifikací od Facebooku a zakladatel portálu Modrá krev. Žije tam, kde je zrovna teplo. Aktuálně v Thajsku.