‹‹ Zpět na výpis článků 19. září 2018

Manuální boost příspěvků spolkla minulost. Dělejte to efektivněji.

Boostování příspěvků se dá dělat dvěma způsoby. Efektivně nebo postaru. Facebook sám nabízí množství automatizačních pomůcek, které řeší bolehlavy inzerentů, ale na efektivní propagaci příspěvků zatím nedokázal vyzrát.

V praxi to znamená, že pokud máte 10 klientů, u kterých musíte pravidelně (klidně 3 až 4-krát týdně) propagovat příspěvek, tak měsíčně jen při manuálním nastavování takových kampaní přijdete o několik hodin svého času. Plus nezapomeňme na optimalizaci výkonnostních kampaní, běžné úpravy, testování a reporting.

Tam, kde Facebook nedokáže inzerentům pomoci sám, se slovenské agentury PS:Digital a Kremsa Digital rozhodli vyřešit problém s neefektivní propagací příspěvků na vlastní pěst.

V agentuře se zamysleli nad tím, jaké by to bylo, kdyby v rámci jednoho nástroje dokázali inzerenti propagovat příspěvky Facebook stránky na různé cíle (typicky engagement, reach, traffic nebo conversions), nastavit pro dané příspěvky samostatný rozpočet a cílení, a k tomu všemu by se daný rozpočet využíval jen na ty nejvýkonnější příspěvky stránky.

To znamená, že inzerenti by už nemuseli manuálně dohledávat ty nejúspěšnější příspěvky a alokovat jim části rozpočtu, ale naopak by se rozpočet dokázal co nejefektivněji rozprostřít jen na ty příspěvky, které mají největší úspěch.

Nástroj, který si agentury sami připravili, aby vyřešili svůj vlastní problém, zafungoval tak dobře, že se obě agentury rozhodli Boosterberg zpřístupnit všem inzerentům.

Samotný nástroj je podle nás skvělý, ale nejlépe ve prospěch kvality hovoří konkrétní čísla. Pojďme se tedy podívat, proč Boosterberg používáme v Modré Krvi a jak ho podle nás mohou používat i jiní inzerenti.

Boosterberg za vás vytěží z každé koruny maximum

Nástroj od inzerentů pro inzerenty. Tak nějak bychom zhodnotili Boosterberg my. Máme ho rádi, protože maximalizuje výsledky, zatímco nám “rozvazuje ruce tím”, že nám šetří čas, a tak můžeme mnohem více investovat do strategizace a optimalizace.

Boostování příspěvků je také “denní chleba” inzerentů mediálních stránek na Facebooku. Je naprosto běžné, že například televize nebo bulvární médium přidá denně i několik desítek příspěvků. Z hlediska efektivity proto nedává smysl, aby dlouhodobě vedl propagaci příspěvků člověk.

Mnohem efektivnější je nastavit si kampaň přímo v Boosterbergu, optimalizovat ji například na traffic, což je typické pro mediální stránky, a rozčlenit rozpočet na 25 % nejvýkonnějších příspěvků v daném období. O ostatní se už nástroj postará sám.

Inzerenti mediálních stránek tak dokážou průměrně zvýšit počet prokliků a snížit CPC až o 40 %. Zlepšení výsledků koresponduje s ušetřeným časem – inzerent ušetří prací s nástrojem klidně i 70 až 90 % času, který jinak prosedí manuálním naklikáváním propagací příspěvků.

Agentury a freelanceři mají širší záběr a počet klientů, takže je pro ně tento nástroj přímo vykoupením. Mnoho klientů rozvrhuje své budgety mezi výkonnostní a brandové. Tomuto propojení dokáže dát Boosterberg “hlavu a patu” právě všestrannou optimalizací na dosah, engagement nebo traffic.

Brandové kampaně mají přímý dopad i na ty výkonnostní. Tím, že se rozpočet rozprostře mezi ty nejvýkonnější příspěvky, dokáží se zlepšit i výsledky výkonnostních kampaní. Typicky minimálně o 25 % při optimalizaci na výše zmíněné cíle.

Při větším počtu klientů dokáže Boosterberg ušetřit i 50 % času. Agentury a “volnonožce” také potěší pohodlnost práce s nástrojem, jelikož odpadá potřeba logování se, odpadají také úpravy kampaní obden nebo nesmyslně komplikované reportování.

Při optimalizaci na engagement a reach dokáží také e-commerce inzerenti získat mnohem lepší výsledky při stejném nebo nižším rozpočtu. E-commerce však na Facebooku zajímá zejména metrika konverzí. Přestože Boosterberg umožňuje optimalizaci na tuto metriku, nám přijde mnohem smysluplnější nástroj využívat jako podporu pro dobře nastavenou konverzní strategii.

Pokud se vám daří udržovat zdravý konverzní poměr, tak vám nástroj pomůže tento poměr vylepšit. Minimálně tak, že vám zautomatizuje práci, kterou sami pravděpodobně nedokážete udělat lépe. Pokud přidáváte několik příspěvků denně ušetříte i 75 % svého času.

Proč nám dává Boosterberg smysl?

Protože ho vytvořili inzerenti, se zkušenostmi z první ruky. Nástroj se chová intuitivně, dobře se s ním pracuje a řeší přesně to, proč si množství jiných Facebook marketérů trhá vlasy.

Druhým důvodem je automatizace aktivit, při kterých by už marketéři neměli trávit tolik času. Pokud dokáže nástroj automatizovat boostování příspěvků, dosáhnout lepších výsledků za méně peněz, proč by to měl dělat člověk?

Propagace na Facebooku byla vždy o efektivitě a o hledání způsobů, jak to může jít lépe. Boosterberg je řešení, které posouvá práci inzerenta dopředu, a tím mu dává možnost vylepšovat své kampaně i na jiných frontách. A to je přesně směr, jakým se musí dnešní Facebook marketéři orientovat.

Vyzkoušejte Boosterberg zdarma na 30 dní a získejte až 20 bonusouvých stránek.

Více o Boosterberg se dozvíte na naší speciální stránce.

 

Maxim Dužek
Pracujem ako copywriter a výkonnostný marketér. Cez deň veľa píšem a klikám. Vo voľnom čase zase rád športujem a pomáham začínajúcim podnikateľom.