‹‹ Zpět na výpis článků 26. září 2018

Naše kuchařka na úspěch s Boosterberg

Dnes vám ukážeme, jaké vychytávky tohoto nástroje používáme ke zjednodušení práce a zlepšení výsledků pro klienty.

Před pár dny jste měli možnost se v našem článku seznámit s aplikací Boosterberg  a také poslechnout rozhovor s jejím zakladatelem. Nástrojem, který za vás při boostovaní příspěvků otočí každou korunu co nejefektivněji. Maximální výsledky, minimum času stráveného nastavováním kampaní na propagaci příspěvků.

Jak nastavujeme kampaň na Post Engagement?

Práce s Boosterbergem je velmi jednoduchá. Po přihlášení se vám do nástroje importují všechny Facebook stránky a reklamní účty, a tak můžete okamžitě začít vytvářet kampaně. Takto bychom například nastavili kampaň s optimalizací na engagement.

V úvodu nastavení nové kampaně si zvolíte stránku a reklamní účet, pod kterým bude kampaň vytvořena.

Následně si zvolíte Campaign Goal, čímž vlastně nástroji řeknete, jak chcete danou kampaň optimalizovat. Boosterberg umožňuje tyto kampaňové cíle:

  1. Post engagement
  2. Traffic
  3. Conversions

V dalším kroku vám sice nástroj sám udělá kalkulaci minimálního rozpočtu a cílení nastaví na fanoušky stránky a jejich přátele, ale je jasné, že v tomto případě je lepší, pokud si tyto podmínky nastavíte ručně.

Velkou výhodou Boosterbergu je, že vám bude připomínat familiární prostředí Správce reklam. Díky tomu vám už při prvním použití půjde nastavení kampaně od ruky.

Boosterberg umožňuje využívat všechny typy publika, a také je kombinovat.

Zjistili jsme, že minimální rozpočet na každý propagovaný příspěvek by měl být alespoň 120 korun (5 eur). Cílem však není, aby každý příspěvek dostal stejnou částku, jde o velikost minimálního budgetu. Pokud chcete boostovat 30 příspěvků a do každého dát 20 korun, ve výsledku to nebude mít žádný smysl. Toto pravidlo platí při optimalizaci jakýchkoli cílů.

V dalším kroku si vybíráte mezi Basic Settings a Advanced Settings.

Basic Setting umožňují základní nastavení, zatímco Advanced Settings otevírají prostor pro úpravy. Můžete například nastavit, které druhy příspěvků má Boosterberg propagovat, také můžete nástroji zadat podmínky pro propagaci (např. spuštění propagace po jedné hodině od publikování příspěvku, nebo stanovit minimum organického dosahu či minimální počet interagujících uživatelů).

Advanced Settings nabízejí desítky možností testování, od inzerenta však vyžadují již jistou dávku znalostí týkajících se toho, jaké druhy příspěvků nejlépe fungují na dané stránce a v jaký čas. Na začátek se držte Basic Settings. Případně využijte možnost “zaškolení” v rámci nastavování kampaní přímo od marketérů, kteří Boosterberg vyvíjejí.

Pokud optimalizujete kampaň na engagement, ujistěte se, že je alespoň jeden příspěvek stále propagován. Pokud ale postujete méně příspěvků, řekněme 3-5 týdně, nemusíte využívat Advanced Settings na časování kampaně. V případě, že sdílíte například 3 příspěvky denně, určitě si pohrajte s načasováním kampaně (Start a Stop Conditions v Advanced Settings) a nastavte si ho tak, aby Boosterberg promoval pouze top 25 % nejvýkonnějších příspěvků, abyste efektivně rozložili rozpočet.

Máte už Boosterberg vyzkoušený? Pak doporučujeme vyzkoušet Stop Conditions v Advanced Settings. Tato funkce umožňuje načasovat konec propagace příspěvků tak, aby se vám nestalo, že budou příspěvky neaktuální. Cost per Post Engagement držte na úrovni průměrných cen z posledních kampaní, aby se boostované příspěvky, které budou nákladnější zastavily dříve. V závislosti na rozpočtu může Boosterberg propagovat jeden příspěvek nebo i více příspěvků najednou.

V Advanced Settings si alternativně můžete vybrat v možnosti Start Conditions podmínku Min. Engaged Users čím nástroji řeknete, při jakém minimálním počtu interagujících uživatelů má být příspěvek propagován. Nastavením podmínek v Advanced Settings získáte ještě vyšší úroveň optimalizace a ty nejlepší příspěvky zase odměnu v podobě větší části rozpočtu.

Přidáváte-li týdně méně příspěvků, například méně než 10, tak klidně můžete nechat i vyšší procenta, aby mohl nástroj propagovat většinu nejvýkonnějších příspěvků. Pokud ale přidáváte 10 příspěvků denně, tak snižte procenta na ty skutečně nejvýkonnější příspěvky, abyste využili budget na maximum.

Jakmile si zvolíte tuto podmínku, tak vám Boosterberg poskytne jednoduchý sumář, a pak už můžete poslat kampaň do světa.

Jak nastavujeme kampaň na Traffic?

Struktura nastavení kampaní je v Boosterbergu stejná – nezávisle na cílech kampaně. To znamená, že jsou všude učiněny podobné kroky, akorát jako benchmark úspěšnosti v nastavení Start conditions v Advanced Settings nepoužijete engagement, ale Link Clicks.

Co se týče cílení v případě Traffic kampaní, je lepší nechat si trochu širší publikum. Je ale potřeba publikum upravovat i podle obsahu. Pokud je obsah zaměřen na konkrétní část publika, je zbytečné mít široké publikum.

Pokud vám jde o co nejkvalitnější návštěvy, a máte dostatečně velké publikum, optimalizujte na Landing Page Views. Pro příspěvky s proklikem se vyplatí otestovat umístění Pravého Sloupce, které má sice nižší CTR, ale naopak levné CPM. Při budgetingu se řiďte stejným pravidlem jako při nastavování kampaně na Post Engagement.

V Advanced Settings si nezapomeňte zvolit příspěvky s proklikem.

Přidáváte-li méně příspěvků, nemusíte používat Start a Stop Conditions v Advanced Settings, klidně můžete rozšířit boostování příspěvků i na 75 % nejvýkonnějších postů. Pokud ale přidáváte několik příspěvků denně, tak boostujte maximálně 25 % nejúspěšnějších příspěvků.

Při Link příspěvcích v Advanced Settings klidně zapněte funkci Enable boosting more posts at a time, a tak budete moci propagovat několik příspěvků najednou. Při dostatečném počtu příspěvků a širším cílení tak můžete dosáhnout lepších výsledků.

Na závěr zkontrolujte shrnutí vašich nastavení a kampaň aktivujte.

Jak nastavujeme kampaň na Conversions?

K použití optimalizace kampaně na konverze musíte mít samozřejmě na webu Pixel a spárované konverzní události, aby je Boosterberg mohl správně zaznamenávat.

Aby vůbec tento cíl dával smysl, tak musíte v rámci kampaně propagovat příspěvky, které směřují na podstránku, kde může konkrétní konverze nastat. Například přímo na produkt v e-shopu.

Konverzí může být samozřejmě cokoliv, co nabízí samotný Facebook – to znamená vložení do košíku, nákup, odeslání formuláře a jiné.

Opět je příprava kampaně totožná s post engagement a traffic kampaní. V případě velikosti publika se držte pravidla, které doporučujeme při přípravě post engagement kampaně. Podle potřeby můžete mixovat publika, ale nezapomínejte, že konverze je v nejužší části funnelu, a proto byste měli cílit na “horké” publikum.

Nezapomeňte zvolit správnou optimalizaci a konverzní událost.

Jelikož nám jde o konverze, tak jediný druh příspěvku, který chceme propagovat, je Link příspěvek. Druh příspěvku upravte v Advanced Settings.

V Advanced Settings, při nastavení Start a Stop Conditions, se držte nastavení jako v případě Traffic kampaně. Cost per Click nastavte na průměrnou cenu z posledních kampaní a při optimalizaci na konverze nevynechejte ani zapnutí funkce Enable boosting more posts at a time.

Doporučujeme využít optimalizaci na konverzi pouze v případě, že máte dobrou strategii a optimalizované akviziční funnely. Boosterberg dokáže přinést zlepšení konverzního poměru jedině v případě, že máte realistickou strategii, která vám již dříve fungovala. Nedokáže zachránit kampaně, které od začátku nevykazují výsledky.

Tím jsme vyčerpali všechny naše trumfy, které v Modré Krvi používáme a které mohou fungovat i vám.

Boosterberg je stejně jako Správce reklam i o testování a reportingu. Zejména Advanced Settings vám umožní experimentovat.

Pro začátek ale začněte zlehka, jednoduchými nastaveními, a jakmile pochopíte principy, na jakých Boosterberg funguje, můžete se pustit i do testů pokročilých funkcí.

Pokud máte v rukávu vlastní praktiky, které jsme vynechali, nebo o nich dokonce nevíme, dejte nám vědět!

Vyzkoušejte Boosterberg zdarma na 30 dní a získejte až 20 bonusouvých stránek.

Více o Boosterberg se dozvíte na naší speciální stránce.

Maxim Dužek
Pracujem ako copywriter a výkonnostný marketér. Cez deň veľa píšem a klikám. Vo voľnom čase zase rád športujem a pomáham začínajúcim podnikateľom.